6 maanden garantie
6 maanden garantie
Klik Hier
Originele/hoge kwaliteit onderdelen
Originele/hoge kwaliteit onderdelen
Klik Hier
Binnen 30 minuten gerepareerd
Binnen 30 minuten gerepareerd
Klik Hier
No cure, no pay
No cure, no pay
Click Here
Geen gegevensverlies
Geen gegevensverlies
Click Here

6 maanden garantie

Originele/hoge kwaliteit onderdelen

30 minuten service

No cure, no pay

Geen gegevensverlies

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden.

Artikel 1 – Definities

  1. Ondernemer (GSM Fixhouse): de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.

  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met GSM Fixhouse;

  3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door GSM Fixhouse georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

  4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;

  5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

  7. Dag: kalenderdag;

  8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

  9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.



Artikel 2 – Identiteit van GSM Fixhouse

GSM Fixhouse 
Princestraat 24B, 2225 GC, Katwijk aan Zee, Nederland 
T (062) 244-4556 
Email: info@gsmfixhouse.nl 
KVK: 92318444 
BTW nummer: NL004948343B14

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van GSM Fixhouse en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij GSM Fixhouse zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als GSM Fixhouse gebruik maakt van afbeeldingen, is dit een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden GSM Fixhouse niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • de prijs inclusief BTW;
  • de eventuele leveringskosten;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;
  • indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
  • de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan GSM Fixhouse zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.



Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  2. De consument moet meerderjarig zijn volgens de wet om reparatiediensten te verkrijgen.
     
  3. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt GSM Fixhouse onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

  4. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft GSM Fixhouse passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal GSM Fixhouse daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

  5. GSM Fixhouse kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoording van de overeenkomst op afstand. Indien GSM Fixhouse op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    GSM Fixhouse zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

– het bezoekadres van de vestiging van GSM Fixhouse waar de consument met klachten terecht kan;
– de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
– de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;
– de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij GSM Fixhouse deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;
– de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

  1. Indien GSM Fixhouse zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten, is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.



Artikel 6a – Herroepingsrecht bij levering van producten

  1. Bij de aankoop van accessoires, producten of onderdelen heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 14 dagen na ontvangst van het product door of namens de consument.

  2. De consument zal zorgvuldig omgaan met het gekochte. Hij zal het in die mate uitpakken om te kunnen beoordelen of het product wil behouden. In geval hij gebruik maakt van herroepingsrecht, zal hij het product of accessoire met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakt aan GSM Fixhouse retourneren, conform de verstrekte instructies.

  3. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

  4. Voor zakelijk klanten bestaat geen herroepingsrecht. Indien men de levering wil ontbinden dan zal GSM Fixhouse, indien mogelijk, de overeenkomst ongedaan maken. Hier zijn kosten aan verbonden. (art 7:3)



Artikel 6b – Herroepingsrecht bij levering van diensten

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

  2. Indien de klant gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, zal hij zich houden aan de door GSM Fixhouse bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte instructies.

  3. Voor zakelijk klanten bestaat geen herroepingsrecht. Indien men de levering wil ontbinden dan zal GSM Fixhouse, indien mogelijk, de overeenkomst ongedaan maken. Hier zijn kosten aan verbonden. (art 7:4)



Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

  2. Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal GSM Fixhouse dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  3. Indien het lukt een zakelijke levering te annuleren dan bedragen de kosten daarvoor meestal tussen de 10% en 20%. Deze restockfee verrekenen we met de creditfactuur.

  4. Indien het voor GSM Fixhouse mogelijk is een zakelijke dienst te annuleren dan bedragen de kosten meestal tussen de 10% en 20%.



Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door GSM Fixhouse alleen worden uitgesloten indien GSM Fixhouse dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    – die door GSM Fixhouse tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    – die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    – die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    – die snel verouderen;
    – waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop GSM Fixhouse geen invloed heeft;

 

  1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    – waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken; (Hiermee wordt het volgende bedoeld: wanneer de consument heeft aangegeven dat er gerepareerd mag worden door GSM Fixhouse, dan kan dit niet meer worden teruggedraaid zodra er begonnen is aan de reparatie)




Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.

  2. In afwijking van het vorige lid kan GSM Fixhouse producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar GSM Fixhouse geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien GSM Fixhouse dit bedongen heeft en:
    – deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    – de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

  5. De in het aanbod van accessoires, onderdelen, producten of diensten genoemde prijzen voor consumenten zijn inclusief BTW. Voor zakelijke klanten exclusief BTW.

  6. De prijzen, tenzij anders aangegeven, voor reparaties zijn exclusief eventuele verzendkosten.



Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. GSM Fixhouse staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

  2. Een door GSM Fixhouse, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover GSM Fixhouse kan doen gelden.

  3. GSM Fixhouse geeft 3 maanden garantie op:
    – hetgeen wat gerepareerd is tijdens een voltooide reparatie;
    – geleverde accessoires en producten mits hiermee zorgvuldig is omgegaan;
    – tweedehands en gebruikte apparaten tenzij anders aangegeven bij het product en op factuur.

    GSM Fixhouse geeft 6 maanden garantie op:
    – geleverde onderdelen mits deze correct zijn verwerkt (zoals de fabrikant dit omschrijft). Bij het niet juist monteren kan de garantie op een onderdeel verlopen. Voorbeelden hiervan zijn:
    – verkeerd hechtingsmiddel (lijm i.p.v. originele adhesive)
    – verkeerde lijmsoort gebruiken
    – niet juiste hoeveelheid lijm
    – te hard aangedrukt tijdens montage of tijdens gebruik
    – frame niet rechtbuigen waardoor er te veel spanning op het onderdeel staat
    – breuk of drukvlekken door foutief gebruik/repareren
    – het niet goed schoonmaken en verwijderen van tape, lijm, adhesive, glasscherven
    – breuk, torderen, inscheuren, beschadigen
    – water/vochtschade

    GSM Fixhouse geeft levenslange garantie op:
    – oled breuken (indien het glas onbeschadigd is) op specifieke onderdelen. Wanneer deze extra garantie van toepassing is, wordt dit vermeld op www.GSMFixHouse.nl.

    GSM Fixhouse geeft 24 maanden garantie op:
    – Nieuw geleverde elektronische apparatuur vanaf de dag dat de overeenkomst (art 5) tot stand is gekomen tussen de consument en GSM Fixhouse.

    GSM Fixhouse geeft 12 maanden garantie op:
    – Nieuw geleverde elektronische apparatuur vanaf de dag dat de overeenkomst (art 5) tot stand is gekomen tussen de zakelijke klant en GSM Fixhouse.

  4. Deze garantietermijn start op het moment van verzending van het gekochte accessoire, product, onderdeel of uitgevoerde reparatie aan de consument of zakelijk klant/ het in ontvangst nemen van het gekochte accessoire, product, onderdeel of uitgevoerde reparatie.

  5. Op schoonmaak- c.q. onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan producten met bliksem, water, zand, val of vochtschade, wordt alleen garantie gegeven op de vervangen onderdelen, tenzij op de reparatiefactuur uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld. Het kan voorkomen dat na onderzoek of reparatie functieverbetering of   vermindering optreedt i.v.m. corrosie van componenten (door vochtschade). GSM Fixhouse kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden daar dit het gevolg is van de opgelopen schade in combinatie met de poging het toestel te herstellen.

  6. De garantie vervalt automatisch als het toestel geopend wordt door de consument of een derde na de reparatie die door GSM Fixhouse is uitgevoerd. Bij schade van buitenaf zoals valschade, drukschade en vochtschade vervalt de garantie ook.

  7. Wanneer binnen drie maanden na inontvangstname van het gerepareerde product de klachten genoemd bij de oorspronkelijke reparatie (zie hiervoor desbetreffende factuur) terugkeren en de oorzaak hiervan duidelijk in verband staan met de voorgaande reparatie(s), zal GSM Fixhouse het defect onder garantie proberen op te lossen.

  8. Als de klacht dezelfde oorzaak heeft, worden alleen de onderdelen die bij de vorige reparatie niet vervangen zijn berekend.

  9. Blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan bij de vorige reparatie, worden de kosten van de nieuwe reparatie doorgegeven, waarna de consument akkoord moet geven voor verdere afhandeling van de reparatie.

  10. Na hernieuwde reparatie gaat er een nieuwe garantieperiode in.

  11. Een terugkerende klacht is niet per definitie hetzelfde. Wanneer GSM Fixhouse aantoont dat de klacht veroorzaakt wordt door een andere oorzaak dan wordt dit doorgegeven aan de consument. (art 10:9).

  12. Er bestaat nimmer recht op garantie, wanneer er nog betaling verschuldigd is, tenzij aangetoond kan worden dat GSM Fixhouse nalatig is geweest.

  13. Een onderdeel dat besteld wordt bij GSM Fixhouse en defect is bij aankomst (Dead On Arrival DOA) dan dient u dit bij ons te melden.
  14. Hierna kunt u het terug sturen door middel van een RMA procedure (Return Material Authorisation). Wanneer het onderdeel kapot is gegaan door verkeerd gebruik, reparatie, of nalatigheid is een RMA procedure niet van toepassing.
     
  15.  Wanneer wij tijdens de RMA procedure een artikel terug krijgen wat DOA is volgens de consument, en wanneer blijkt dit niet het geval te zijn, dan krijgt u geen nieuw artikel en zullen verzendkosten berekend worden .



Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. GSM Fixhouse zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument of zakelijk klant aan GSM Fixhouse kenbaar heeft gemaakt.

  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

  4. In geval van correcte ontbinding zal GSM Fixhouse het bedrag dat de consument betaald heeft binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal GSM Fixhouse zich  een vervangend artikel beschikbaar stellen. Bij de bezorging zal worden gemeld dat het om een vervangend artikel gaat. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van GSM Fixhouse.

  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten ligt tot het moment van bezorging bij GSM Fixhouse, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

  7. Wanneer het toestel eerder door anderen is gerepareerd kunnen er fouten gemaakt zijn. GSM Fixhouse zal proberen om de telefoon in originele staat terug te brengen door foutieve en/of ontbrekende onderdelen te plaatsen. Wanneer bij deze reparatie iets kapot gaat doordat anderen niet secuur zijn geweest, is GSM Fixhouse hier niet verantwoordelijk voor.

  8. GSM Fixhouse probeert altijd de reparatie uit te voeren terwijl u wacht, tenzij u nadrukkelijk aangeeft dit niet te willen. Wanneer het niet lukt om het toestel te repareren wordt dit met u besproken. De reparatie wordt dan nogmaals uitgevoerd binnen 7 dagen. Wanneer dan blijkt dat het uitvoeren van de reparatie niet mogelijk is door een van de gevallen zoals genoemd in (art. 10:5) dan is (art. 19:2) van toepassing. In andere gevallen zijn (art. 18:2) of (art. 18:3) van toepassing.

  9. Indien er een extra onderdeel vervangen moet worden om de reparatie goed uit te kunnen voeren zullen wij dit eerst overleggen, samen met de te verwachten levertijd en de bijkomende kosten. Kapotte onderdelen die niet worden gerepareerd, kunnen beschadigd raken. Hiervoor is GSM Fixhouse niet aansprakelijk.
    Wij zijn niet verantwoordelijk voor kleine krasjes die ontstaan doordat we jouw apparaat repareren. Ook kunnen we niet garanderen dat je toestel nog stof- en waterbestendig is na reparatie. Bij het openmaken van het apparaat kan het zijn dat GSM Fixhouse opgeplakte accessoires verwijdert om reparatie mogelijk te maken.
    GSM Fixhouse is niet aansprakelijk voor beschadigingen of vermissing van accessoires.

  10. Bij diagnoses en tests heeft GSM Fixhouse volledige toegang nodig tot het apparaat. Vergrendelingen zoals pincodes en toegangspatronen moeten worden verwijderd of genoteerd. Wanneer dit niet gedaan is, is de kans groot dat de reparatie meer tijd in beslag neemt. Zonder toegangscode kan GSM Fixhouse geen garantie geven op  reparatie.Als blijkt dat er problemen zijn na de reparatie zal GSM Fixhouse tot repareren overgaan indien er betaald wordt voor de gemaakte arbeidskosten.

  11. Zonder de juiste gegevens heeft GSM Fixhouse het recht de reparatie niet te behandelen of mag extra kosten in rekening te brengen.

  12. Indien het serienummer van het apparaat voorkomt in een database van gestolen of vermiste producten, houdt GSM Fixhouse zich het recht voor het apparaat niet in behandeling te nemen. Verder is GSM Fixhouse verplicht melding te maken bij de politie.

 

Artikel 12 – Duurtransacties

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

  2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van één jaar. Na deze periode wordt er opnieuw gefactureerd het komende jaar. Indien de factuur niet wordt betaald, zal de overeenkomst vervallen. Indien er wel betaald wordt zal de overeenkomst automatisch verlengd worden met één jaar. Na de periode van één jaar kan gekozen worden de overeenkomst te verlengen of te ontbinden.

  3. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst zal worden verlengd, wordt deze voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn één maand bedragen.



Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan in de winkel.

  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. GSM Fixhouse beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

  3. Bij GSM Fixhouse ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door GSM Fixhouse binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

  5. Een klacht schort de verplichtingen van GSM Fixhouse niet op, tenzij anders aangeven.

  6. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren. 



Artikel 15a – Verzending aan GSM Fixhouse

  1. Wij adviseren producten aangetekend te versturen naar GSM Fixhouse, wij zijn niet aansprakelijk voor beschadiging of vermissing.

  2. Vervoer je goederen (onderdelen, mobiele telefoons, tablets, laptops, computers en benodigdheden, navigatiesystemen, e-readers, smartwatches, spelcomputers, muziekdragers camera’s) altijd in een met deugdelijk vulmiddel gevulde doos. Sluit de doos goed af om de kans op diefstal uit de doos zo klein mogelijk te houden.

 

Artikel 15b – Verzending vanuit GSM Fixhouse

  1. De prijzen van de verschillende vormen van verzending staan altijd vermeld tijdens het plaatsen van een order. Bij wijzigingen zal dit tijdig worden doorgegeven door GSM Fixhouse.

  2. Indien ons pakket bij ontvangst is beschadigd, of de de sluiting is verbroken, neem dan het pakket niet in ontvangst, het recht op vergoeding van schade is dan namelijk niet van toepassing. Verlies of schade wordt met de vervoerder afgehandeld. Wij betalen het schadebedrag terug nadat de vervoerder de claim heeft gehonoreerd.

 

Artikel 16 – Verlies van data

  1. De klant is zelf verantwoordelijk voor het maken van een back-up van de data. GSM Fixhouse is niet verantwoordelijk voor verlies van data. Maak een back-up van je persoonlijke gegevens, software, toepassingen en informatie. Ook gegevens, bestanden, randapparatuur, uitbreidingsgeheugen en/of persoonlijke of vertrouwelijke informatie wissen/ verwijderen. 

 

Artikel 17 – Ontbinding

  1. Indien een klant een reparatie na een periode van 30 dagen niet heeft betaald, is GSM Fixhouse bevoegd het product te verkopen en het verschuldigde bedrag op de opbrengst te verhalen. GSM Fixhouse is verplicht om 3 pogingen (per mail of telefoon) te ondernemen om de consument op de hoogte te stellen. (art 13:4-art 13:5)

  2. Bij faillissement, surseance van betaling of inbeslagname van een product wordt bij een klant heeft GSM Fixhouse het recht de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er ingebrekestelling vereist is.

  3. Na ontbinding heeft GSM Fixhouse het recht de geleverde zaken, zo nodig na demonteren, terug te vorderen. GSM Fixhouse wordt volledig schadeloos gesteld door de koper.

  4. Bedreigingen richting GSM Fixhouse, wordt gezien als een onrechtmatige daad (art. 6:162 BW). De overeenkomst wordt ontbonden op basis van (art. 6:258 lid 1 BW) onvoorziene omstandigheden op basis van de redelijkheid en billijkheid (art.6:2 BW). De verzendkosten en eventuele onderzoekskosten worden in rekening gebracht en het product retour gezonden.



Artikel 18 – Onderzoek(s)(kosten)

  1. GSM Fixhouse zal bij elke aanvraag vooraf vaststellen wat er gerepareerd dient te worden en maken een kostenplaatje. Bij een onjuiste analyse zullen er geen onderzoekskosten worden berekend.


Wanneer vooraf het probleem niet duidelijk is, dan zijn de onderzoekskosten voor consumenten 20 euro incl. BTW. Voor zakelijke klanten zijn de onderzoekskosten 20 euro ex. BTW. Dit wordt alleen berekend indien het apparaat niet te repareren is. Complexere onderzoekskosten zijn hoger, daarom zal er eerst een akkoord gevraagd worden aan de klant. Deze kosten dienen ook betaald te worden indien het apparaat wel te repareren is maar de consument of zakelijke gebruiker afziet van reparatie.


Bij water/vochtschade zijn de onderzoekskosten altijd 29,99 euro incl. BTW. Dit wordt in rekening gebracht bij zowel succesvolle als niet succesvolle reparaties.


GSM Fixhouse brengt onderzoekskosten in rekening wanneer de reparatie geannuleerd wordt na bevestiging. Afhankelijk van de reeds gemaakte kosten voor de reparatie worden de kosten in rekening gebracht (arbeidskosten en eventuele onderdelen welke niet te hergebruiken zijn).

  1. Als de reparatie hoger uitvalt dan de kostenraming zoals vermeld op de werkbon of website, wordt aan de consument of zakelijke gebruiker voor een akkoord gevraagd. Een reparatie vindt ten alle tijden pas plaats na toestemming van de klant.

  2. Bij afzien van verdere dienstverlening door GSM Fixhouse betaalt de klant de verzendkosten en eventuele onderzoekskosten.

In sommige gevallen kan de klant in overleg afstand doen van het apparaat. In dit geval wordt GSM Fixhouse de eigenaar. Voordat het eigendom overgedragen kan worden dienen de persoonlijke accounts verwijderd te worden (zoek-mijn-iPhone, Google-account, Samsung-account etc) De kosten voor onderzoek en retouren komen dan te vervallen.

 

Artikel 19 – Overmacht

  1. Indien GSM Fixhouse op grond van overmacht haar verplichtingen tijdelijk of blijvend niet kan nakomen is GSM Fixhouse gerechtigd de overeenkomst te ontbinden of de nakoming van haar verplichtingen op te schorten.

 

Artikel 20 – Geschillen

  1. Op de overeenkomst en deze algemene verkoopvoorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.




× Hoe kan ik je helpen?